DailyDialogues Blog

< Terug

REMIA 1 APRIL GRAP OPGEPAKT IN DE MEDIA

1 april. Altijd een dag waarop merken proberen verrassend voor de dag te komen. Zo ook onze klant Remia. Samen met het marketingteam bedachten we dit jaar een leuke inhaker waarvan we stiekem al wisten dat hij veel stof zou doen opwaaien.

Het concept was even simpel als doeltreffend. Een simpele fotoshop van een flesje, met als naam niet langer ‘fritessaus’, maar ‘patatsaus’. Meer was er niet nodig om de discussie te doen ontbranden! De discussie tussen het noorden van Nederland, waar ‘patat’ wordt gezegd en het zuiden, waar ze ‘friet’ zeggen, bestaat al jaren. Leuk om op in te spelen dus.

Tal van media hebben de 1 april grap opgepakt:

https://www.thebestsocial.media/nl/gewaagde-post-van-remia-raakt-gevoelige-snaar-bij-frituurfanaten/

https://www.marketingtribune.nl/bureaus/nieuws/2019/04/deze-bedrijven-scoren-met-1-aprilgrappen-in-2019/index.xml

https://www.glamour.nl/fun/feel-good/g27003202/1-april-grappen-social-media/

https://www.npo3fm.nl/markplusramon/fragmenten/audio/348176-1-april-loket-gaat-remia-van-fritessaus-naar-patatsaus

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/4654166/nu-al-1-april-heb-jij-al-een-dogkini-en-chips-met-pepermuntsmaak

https://jeugdjournaal.nl/artikel/2278519-dit-zijn-de-1-aprilgrappen-van-2019.html

https://www.girlscene.nl/artikel/27734-dit-zijn-meest-hilarische-1-april-grappen-van-2019

https://www.vkmag.com/magazine/1_april_2019_grappen_parade