DailyDialogues Blog

< Terug

CREATIE EN PERFORMANCE VINDEN ELKAAR BIJ DAILYDIALOGUES

Digital marketing evolueert in rap tempo. Afgelopen week maakte Thuiswinkel nog bekend dat de online bestedingen de grens van 20 miljard gepasseerd zijn. Logisch dus dat het bedrijfsleven daar in toenemende mate een graantje van mee wil pikken. En de digitale kanalen? Die groeien lekker mee. Waar het op Facebook een paar jaar geleden nog vooral draaide om fans en interactie, hebben we het nu toch vooral over de invloed van het kanaal op alle fases van je salesfunnel. Branding, traffic, retargeting, het speelt allemaal een grote rol. 

Ook jouw bedrijf zal digital media ongetwijfeld steeds vaker inzetten. De concurrentie neemt dus zienderogen toe. In dat drukke landschap moet je zien op te vallen, en dat is niet altijd eenvoudig. Aan de basis hiervan staat de juiste content. Op het juiste moment, voor de juiste doelgroep, in de juiste vorm en met de juiste boodschap. Vervolgens dien je die effectieve content natuurlijk ook nog bij de juiste mensen te bezorgen. Het spel tussen creatie en performance/distributie begint steeds belangrijker te worden.

Traditioneel is het zo dat mediabureaus (die zorgen voor de distributie en performance) ver wegblijven bij het creëren van creatieve en campagnematige content. Simpelweg omdat het een apart vak is. Andersom blijven veel creatieve bureaus weg bij mediabuying. Adformatie schreef onlangs nog dat mediabureaus zich toch ook echt met creatie zullen moeten gaan bemoeien. Binnen DailyDialogues zijn we het daar volledig mee eens! Als bureau dat is ontstaan als social media specialist beseffen we als geen ander hoe belangrijke de rol van content is. Je hebt maar een heel kort tijdsframe om de aandacht te trekken….it better be good! Daarnaast hebben we zelf de afgelopen jaren mogen ervaren hoe de rol van media is toegenomen. Kortom: binnen ons bedrijf koppelen we creatie aan performance. Een uitdaging, maar wel een hele mooie.

Maak jij gebruik van een mediabureau voor je performance, en een creatief bureau voor je content? Overweeg dan eens om beide samen te brengen onder de paraplu van 1 bureau. Wie kan tenslotte beter nadenken over de distributie en performance van jouw content, dan het bedrijf dat de content heeft bedacht en uitgewerkt?