DailyDialogues Blog

< Terug

HET RAD VAN SPIEGEL ROLT DOOR!

Dé app voor jongeren blijft de gemoederen flink bezighouden. Eerder schreven wij over de aankondiging van de beursgang van Snapchat (die inmiddels werkelijkheid is geworden), enkele weken later startte de briljante marketing campagne rondom The Spectacles en niet lang daarna werd ook de groepschat-functie toegevoegd. Er zijn dus veel ontwikkelingen binnen het kantoor in Silicon Valley, maar wat zegt de toekomst eigenlijk? In ons vorige blog beloofden wij je op de hoogte te houden van de ontwikkelingen rondom Snap Inc., en uiteraard houden wij ons aan ons woord..

Van smartphone naar fashion
The Spectacles, klinkt als een superhelden-formatie, vind je ook niet? Echter heeft het hier weinig van weg. Wel verrijkt de accessoire met ingebouwde camera het nieuwe en tevens eerste hardware-product van Snap Inc. de mogelijkheden van hun gebruikers. Daar waar jongeren hun volledige leven vastleggen in de vorm van de maximaal 10-seconden durende foto’s en video’s, ontbindt Snapchat zich van de smartphone en waant zich richting het fashion-pad. Met de Spectacles ben jij in de mogelijkheid alles vast te leggen met slechts één druk op je….. zonnebril. Dit zorgt ervoor dat je niet genoodzaakt bent om je telefoon vóór je te houden om al je momenten te delen met je digitale omgeving. CEO en co-founder Evan Spiegel zelf stelt dat de ervaring die men nu kan delen veel dichterbij de realiteit komt. Wij beginnen het te geloven..

Wat ook zeker de aandacht verdient is de marketingcampagne rondom de Spectacles. Snap Inc. plaatste op een willekeurig moment een hippe automaat in een random stad in Amerika. Om de 24 uur veranderde deze machine van locatie, maar tot die tijd hadden de vroege vogels de kans om één van de 200 brillen uit de automaat te scoren. Je leest het goed… máár 200 Spectacles!
Op deze manier creëerde Snap Inc. een grote schaarste rondom een nieuw product (ja, de Google Glass is anders): dan heb je lef!
Oordeel zelf..

Introductie Snapchat Groep

Eén voor allen..
We naderden de cosy days of Christmas en kropen daarom dichter bij elkaar. Zo dacht Snapchat ook. Met haar nieuwste functie ben jij in de mogelijkheid om jouw ervaring te delen met vrienden.
“Maar dat kan ik toch al?”. Exact,  alleen nu met 16 vrienden tegelijk! Binnen een Snapchat Groep kan je foto’s en video’s in combinatie met tekst versturen waar iedereen vervolgens op kan reageren. Hoe?

Stap 1. Begin een nieuwe chat
Stap 2. Vink jouw beste vrienden aan waar jij de content naartoe wilt sturen
Stap 3. Beweeg je duim naar de rechter bovenhoek en selecteer de groepschat-functie

Aangenaam, Snap!
Met het nieuwe product in het assortiment kan Spiegel de huidige naam, Snapchat, niet aanhouden. Omdat zij tegenwoordig meer doen dat alleen het beheren en innoveren van een chat-app, kiest het Amerikaanse bedrijf voor een bredere naam: Snap.

Disney
Tijdens de Oscars maakte Disney met behulp van Snapchat een Live Story en dat werd een groot succes. Dit heeft erin geresulteerd dat het entertainment-bedrijf haar pijlen heeft gericht op Snapchat. In de vorm van een samenwerking wil Disney programma’s maken die via Snapchat Stories verspreid gaan worden. Het feit dat jongeren de buis in het heden links laten liggen is het fundament van deze coöperatie. Of dit gaat werken? Wij betwijfelen het. Maar niet geschoten, is altijd mis!

Dankzij jou
Hoezee: Snap Inc. komt naar Nederland! Naar verluidt zal het bedrijf in de eerste maand van het nieuwe jaar een vestiging openen in Amsterdam, aldus Adformatie. De reden dat Snap Inc. graag een nieuw filiaal zou willen openen in onze hoofdstad in vanwege de snelle groei van het medium. Adverteerders en mediabureaus in de Benelux en Scandinavië staan te springen om van de diensten van Snapchat gebruik te maken. Echter willen de Amerikanen pas met deze groep in zee als zij zelf een fysiek kantoor hebben in Europa. Is wel wat voor te zeggen, toch?

Koffiedik kijken
Met de beursgang lijkt Snap Inc. een gouden 2017 tegemoet te gaan. Het bedrijf zou exponentieel moeten gaan groeien en de in-app advertenties moeten een miljard dollar gaan generen. Dat alles zou gepaard gaan met een inslaan van een nieuwe weg. Volgens anonieme bronnen heeft Snap Inc. meerdere gesprekken gehad met bedrijven die voornamelijk gespecialiseerd zijn in augmented- en virtual reality. Daarnaast zou de selfie-gigant ook geïnteresseerd zijn in de sterk groeiende drone-industrie. Hoe dat tot uiting gaat komen? Imagine! Voorlopig blijft de groei in Nederland nog relatief klein, dus we gaan kijken wat 2017 ons brengt.

Adverteren kun je leren
Eén ding is vrij zeker: de advertentiemogelijkheden voor de adverteerder gaan snel toenemen. Het beheren van bedrijfsaccounts, optimaliseren van campagnes en de rapportagemogelijkheden staan op de agenda in 2017 en dat is precies waar de online wereld op wacht.
Al met al heeft Snap Inc. een goed jaar achter de rug en kijken wij met veel optimisme uit naar hoe het rad van ’s werelds snelst groeiende Tech-bedrijf verder gaat rollen in 2017!