DailyDialogues Blog

< Terug

VERBETER JIJ JE ONLINE SERVICE MET EEN FACEBOOK MESSENGER CHATBOT?

Facebook ontwikkelt zich nog altijd in een razend tempo. De ene na de andere innovatie wordt uitgerold en het netwerk blijft zich uitbreiden. Kanalen als Facebook Messenger groeien nog altijd sterk, 1-op-1 heeft de toekomst. Als merk wil je daar natuurlijk gebruik van maken want messenger platformen zijn perfect om je servicebeleving te verbeteren. Facebook introduceerde onlangs de mogelijkheid om vanuit normale Facebook ads in de newsfeed 1-op-1 conversaties op te starten. Met of zonder bot. Erg interessant!

Vanuit je tijdlijn naar Messenger

Om merken verder in contact te brengen met haar fans, doelgroep en klanten, is Facebook gestart met het bieden van Facebook Messenger ads. In de newsfeed kun je nu advertenties plaatsen die de gebruiker uitnodigen om een 1-op-1 conversatie met je aan te gaan. Mensen kunnen dan chatten met je chatbot op Messenger. Het werkt hetzelfde als een linkpost ad, maar in plaats van naar een website te gaan opent Messenger in het scherm.

14356748_858727817560016_475090106_n

Werken met een bot of een menselijke hand?

Veel organisaties hebben niet de capaciteit om continu waakzaam te zijn op een livechat, zeker niet als het volume ineens toeneemt. Daarom wordt er steeds vaker gekeken naar intelligente bots die bijna niet van menselijk te onderscheiden zijn. Diverse merken experimenteren hier reeds mee. Wat het zo interessant maakt, is dat je tevens voor een combinatie kunt gaan. Je start met een bot, maar als die dreigt vast te lopen, kan een servicemedewerker het alsnog overnemen. Een mooi hybride model dus.

Interessant?

Wil je eens verder verkennen of dit iets kan zijn voor je bedrijf? DailyDialogues kan je helpen met zowel het inregelen van deze campagnes als het ontwikkelen van een bot of hybride strategie voor je Facebook Messenger service.