DailyDialogues Blog

< Terug

NIEUW WERK: WECYCLE JONGERENCAMPAGNE

DailyDialogues ontwikkelde een campagne voor Wecycle die speciaal gericht is op jongeren. Hoe haal je jongeren over om een smartphone of koptelefoon te recyclen bij een Wecycle-inleverbak? Daarop bedachten wij de Secret Song campagne, waarbij de kracht van Influencers wordt ingezet.

Wie een klein elektrisch apparaat of een spaarlamp deponeert in een Wecycle-inleverbak in een winkel, krijgt gratis exclusief toegang tot de nieuwe track van een populaire artiest. Dit jaar ontstond er een samenwerking met de populaire DJ Dyna en de meidengroep TP4Y. Beide met een grote online fanbase van ruim 50.000 fans.

De techniek achter de campagne is gebaseerd op het inchecken door middel van GPS. Dit is een element dat sinds de hype van Pokémon GO ongekend populair is. Door meerdere inleverbakken te bezoeken maken de jongeren ook kans op andere prijzen zoals een hoverboard en een bluetoothspeaker.

Het doel van de campagne is om jongeren te stimuleren oude kleine elektrische apparaten in te leveren en tevens de bekendheid met de inleverbakken vergroten. Vorig jaar vond er al een soortgelijke actie plaats in samenwerking met Ronnie Flex.