DailyDialogues Blog

< Terug

HANDIG VOOR B2B: LINKEDIN INTRODUCEERT EINDELIJK CONVERSIE TRACKING.

Al een hele poos was het voor online marketeers geen pretje om conversies na te meten die afkomstig waren uit LinkedIn campagnes. Via omwegen zoals het toevoegen van gepersonaliseerde utm-tags kan je in Google Analytics de conversies nameten om zo een idee te krijgen van de ROI. Deze methode was complex en tijdrovend. Op verzoek van talloze bedrijven heeft LinkedIn eindelijk conversie tracking- functionaliteit toegevoegd aan haar campagne tools.

Welke conversies zijn meetbaar binnen LinkedIn?
• Sign-ups
• Downloads
• Sales
• Sales leads

Hoe werkt het?
Je plaatst de LinkedIn-pixel, dat is een stukje code, in de broncode van je website. Zo’n pixel is vergelijkbaar met de pixel die ook Facebook gebruikt. Dergelijke pixels verzamelen allerlei informatie over ‘conversie acties’ die de websitebezoeker verricht na het interacteren met jouw tekstuele of sponsored content ad, zoals aankopen, ingevulde contactformulieren, inschrijvingen voor nieuwsbrieven etc.

De noodzaak om deze data dus op te zoeken in Analytics zal hierdoor een stuk kleiner worden. Een ander voordeel van de LinkedIn conversie tracking is dat je a.d.h.v. de data nu ook inzicht kunt krijgen op detailniveau. Zo is het als adverteerder mogelijk om te zien ‘wie’ er converteert op basis van hun professionele profiel, bv. op basis van seniority, job functie, industry, company size, etc. En door te weten welke ads het best aansluiten bij jouw gewenste doelgroep kun je weer verder aan de slag in het optimalisatie proces.