DailyDialogues Blog

< Terug

A DAY AT THE NEXT WEB CONFERENCE!

DailyDialogues was ook dit jaar weer aanwezig bij The Next Web. Media Designer Ingrid schreef het onderstaande verslag over haar ervaringen:

De avond voor The Next Web (TNW) volg ik mijn dagelijkse routine: even Casey Neistat’s vlog bekijken. Casey wie? Casey is een wereldwijd YouTube fenomeen. Een fervent vlogger met meer dan 3 miljoen volgers. Yes! Casey is in Amsterdam aangekomen voor TNW en hoe: al wakeboardend over de Amsterdamse grachten. Awesome!

Het event zelf wordt geopend door een speech van een elfjarig meisje en een indrukwekkende lichtshow. De toon is gezet! Adam Leibsohn is de eerste spreker van de dag en start met informatie over het gebruik en de ontwikkelingen van gifs. Met een harde ‘g’, want ‘jif’ is zo eighties – aldus Leibsohn. Hij vertelt over het gebruik van shortcuts en acroniemen, een terugkomend aandachtspunt op TNW. ‘I love you’ is geëvolueerd tot een hartjes emoji. Iets wat David Shing (AOL) later die dag ook benadrukt. Snelheid is de truc voor online media, de aandachtsspanne is kort dus het tempo is hoog. Deze hilarische advertentie van Geico geeft goed weer hoe advertisers inspringen op deze ontwikkeling. Gifs zijn ideaal om in het kort jouw verhaal te vertellen.

Het leven is hier en nu en daar moet op ingespeeld worden. Er is behoefte aan ‘spontaneous sharing’ – aldus Julie Zhuo (Product Designer bij Facebook). Facebook Live is hier ideaal voor. Een mooie manier om speciale gebeurtenissen live tonen aan je vrienden, die het zo mee kunnen beleven.

Veel sprekers benadrukken dat het menselijke niet vergeten moet worden. De grootste uitdaging van digitale media is het persoonlijk te houden. David Shing: “Understanding human needs is half the job.” Wat willen de mensen zien? Welke band hebben jouw klanten met jouw merk en hoe kun je die versterken? Shing gaf aan dat de jeugd over het algemeen hun devices gebruikt uit verveling. Dit zorgt ervoor dat ze random surfen en klikken. Hij gebruikte een beroemde quote van Steve Jobs: “A lot of times, people don’t know what they want until you show it to them.” Kortom: gebruik verrassende/vooruitstrevende content en de clicks komen vanzelf.

The Next Web, see you next year!