DailyDialogues Blog

< Terug

ONLINE EN OFFLINE KOPPELEN IN GPS GAMES

Online en offline lopen steeds vaker in elkaar over. Zeker in de retail markt wordt in toenemende mate gesproken over omnichannel marketing, waarbij online en offline aan elkaar worden gekoppeld. Nu de traditionele retail het zwaar heeft (denk maar aan V&D) wordt dit met de dag belangrijker.

Ook bij DailyDialogues merken we het toenemende belang van de online-offline koppeling. Voor tal van merken maken we al een aantal jaar (responsive) games/apps die gebruikmaken van bijvoorbeeld de Facebook API om gebruikers een entertaining ervaring te bieden en onze klanten merkbekendheid of conversie.

Deze games maken inmiddels ook geregeld gebruik van de GPS tracking die wij allemaal in onze smartphones hebben zitten. Op die manier kunnen we ook de offline kanalen van onze klanten een rol geven in de online games of apps. Bijvoorbeeld door levels in de online game enkel speelbaar te maken voor de gebruiker, nadat deze „unlocked“ worden in een fysieke winkel.

Een praktijkvoorbeeld bekijken? Neem dan eens een kijkje bij het Wecycle Speelpunt! Beschikt jouw organisatie over filialen, parken of andere fysieke locaties? En wil je daar graag extra publiek naar trekken? Dan is een online-offline GPS game wellicht ook iets voor jou!