DailyDialogues Blog

< Terug

FACEBOOK LANCEERT MULTI-PRODUCT ADS EN RELEVANTIESCORE

Facebook innoveert in een tempo dat geen van de sociale media kanalen bij kan houden. Elke week worden er wel nieuwe features gelanceerd. Een meestal zijn ze ook zeker interessant. Deze maand is het tijd voor de Multi-product ads en de Relevantiescore.

Multi-product Ads

Met Multi-product advertenties kunnen bedrijven drie producten tegelijk demonstreren binnen één advertentieblok, op desktop en mobiel. Elk product heeft haar eigen beeld, beschrijving en link. Ideaal dus als je meerdere producten wil aanbieden aan je doelpubliek.

10173498_1390258581213170_603360832_n

Stel, je hebt een webshop en bent dus op zoek is naar mensen die op je site gezocht hebben naar artikelen, zonder een aankoop te doen. Het combineren van het multi-product advertentieblok met Custom Audience Targeting ads (die al langer bestaan), kun je een carrousel van verschillende items produceren op basis van het gedrag van je klanten en website bezoekers. Volgens Facebook gebruikte e-commerce bedrijf Nomorerack deze aanpak en zag het zijn kosten per acquisitie dalen met tussen de 42% en 45%. Mooie resultaten dus!

Wil je Multi-products ads proberen, laat het ons dan even weten.

Relevantiescore

Binnen Google kennen we het al jaren, een relevantiescore om te bepalen hoe succesvol je advertentie is. Facebook probeert mensen zo relevant mogelijke advertenties te zien, en dat heeft gevolgen voor adverteerders. Dat is de reden waarom Facebook altijd relevantie als een factor gebruikt bij het vertonen van ads ja of nee. Rekening houdend met de relevantie helpt ervoor te zorgen dat mensen advertenties zien die belangrijk voor hen kunnen zijn, wat leidt tot een betere ervaring voor zowel mensen en bedrijven.

Facebook vertoont nu voortaan de relevantie score aan adverteerders. Je kunt het gebruiken om de kosten voor het bereiken van je publiek te verlagen, het testen van creatieve technieken om je ads te verbeteren en het optimaliseren van reeds lopende campagnes. Wederom een top instrument om nog meer uit het budget van onze klanten te halen dus! We passen de relevantiescore inmiddels dan ook uitgebreid toe.

10734302_948832125128342_1516891973_n