DailyDialogues Blog

< Terug

YOUTUBE PRODUCTIES WINNEN TERREIN

Youtube bestaat natuurlijk al jaren, niks nieuws onder de zon. Ook bedrijven zetten Youtube al jaren in, met name voor het doorplaatsen van commercials. In 2014 hebben we echter een grote opmars van dit videokanaal gezien binnen het bedrijfsleven. Voor het eerst snoept online video echt wat budget af van TV. Bereik en views op Youtube zijn goedkoper dan die op TV, hoewel uiteraard het een het ander niet mag uitsluiten!

Binnen DailyDialogues juichen we die ontwikkeling natuurlijk toe. Maar, als Youtube dan ingezet wordt, dan moet wel natuurlijk wel goed gebeuren. Het simpelweg doorplaatsen van TV commercials op Youtube is niet voldoende. Youtube video’s moeten ‘street credebility’ hebben. Met andere woorden, ze moeten midden in de dagelijkse waarheid van de kijker staan. Geen gelikte commercials met bekende mensen dus, maar frisse korte video’s met normale mensen.

Afgelopen jaar hebben we tal van dergelijke videoproducties uitgevoerd. Omdat veel van onze relaties en klanten helemaal niet bekend zijn met het feit dat DailyDialogues ook video producties uitvoert, en dat dit helemaal niet zoveel hoeft te kosten, willen we je daar middels deze blog van op de hoogte brengen.

Onderstaand enkele voorbeelden van dergelijke producties: