DailyDialogues Blog

< Terug

PINTEREST EN INSTAGRAM STARTEN MET OPEN AD PLATFORM

We wachten er al een paar jaar op. HET moment dat de grote groeiende fotoplatformen op social media met een ad programma komen. Gelukkig is die tijd nu aangebroken. Zowel Instagram als Pinterest lanceren binnenkort hun advertentie programma, zodat we echt meters kunnen maken op die platformen. Dus ook voor jouw bedrijf!

Pinterest

Na een jaar vol vragen over het verdienmodel van Pinterest voor bedrijven, komt er nu meer duidelijkheid. Per 1 januari zal Pinterest de reeds in Beta beschikbare promoted pins open gaan gooien voor alle adverteerders. Pinterest zelf claimed een stijging van 30% in ‘earned media’ resultaten bij het inzetten van promoted pins, en gemiddeld 11 pins. Interessant dus. Bij DailyDialogues gaan we uiteraard direct starten met een aantal campagnes voor klanten.

Instagram

Het belang van Instagram voor merken en interactie is in de tweede helft van 2014 enorm toegenomen. Wij zien deze trend verder doorzetten. De interactieratio op Instagram ligt vaak zelfs hoger dan op Facebook, en voor merken die jongeren willen bereiken is het kanaal inmiddels onmisbaar. Instagram, eigendom van Facebook, kondigde onlangs aan dat er in Q2 een start gemaakt zal worden met het uitrollen van advertentiemogelijkheden. Wij kunnen uiteraard niet wachten!!

Zoals je van ons gewend bent blijven we op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen. We zullen dan ook direct starten met het testen van Pinterest en Instagram ads als die beschikbaar komen. De resultaten delen we met jou. Wil je zelf testen, dan horen we dat uiteraard graag!