DailyDialogues Blog

< Terug

VAN IPM NAAR IPV

We stappen over op een nieuwe interactie metric, IPV!

Hoe scoort jouw content? Een belangrijke vraag om te beantwoorden. Afgelopen tijd werd dat gedaan met IPM(+), een metric die interactie per duizend fans bepaald. Een prima metric en zeker nog altijd bruikbaar!

Echter, door recente wijzigingen in het Facebook algoritme en de nadruk op advertising voor het behalen van bereik, kregen we behoefte aan een nieuwe metric die minder afhankelijk is van het aantal fans en de advertising die je inzet.

Dat is IPV geworden! Dit staat voor Interactie Per View. Het is een interactiepercentage dat bepaald hoeveel procent van de mensen die je content heeft gezien ook daadwerkelijk een interactie met je aan gaat. Binnen DailyDialogues zal dat onze nieuwe metric zijn, die we ook aan onze klanten rapporteren. Vanaf 1 januari 2015 stappen we over!

Maar wanneer doe je het dan goed? Onderzoek wijst uit dat de meeste merken in Nederland minder dan, of rond de 1% interactie scoren. Wij gaan voor onze klanten voor minimaal 2%, waar mogelijk natuurlijk nog veel hoger! Voor sommige klanten halen we zelf 10% of meer!

Mocht je vragen hebben over deze nieuwe metric, en wat de gevolgen daarvan zijn voor jouw organisatie, dan weet je ons te vinden! Mailen kan naar info@dailydialogues.nl